Sej, a mi lobogónkat…
Maradva zászlóknál. Otthon az ablakból egy benzinkútra látok rá, ahol ma reggel nagy elánnal cserélték le a céges lobogókat a nemzeti ünnep alkalmából, mégpedig párban egy piros-fehér-zöld és egy uniós zászlóra. Sokszor jártam Nyugat-Európában, de olyat nem nagyon tapasztaltam, hogy valakik a hazafias érzéseiket EU-s zászlóval élték volna ki. Természetesen annak is megvan a méltó helye, de például az 1848-as eseményekhez semmi köze. Legyen ott a középületeken, de miért kell belekeverni az uniós szimbolikát egy kvázi magánügybe? Attól tartok, ez a kényszeres EU-zás inkább az identitásválság vagy éppen identitáshiány elkendőzésére jó csupán, hogy magunk előtt se kelljen bevallani a dolgot…
2007. március 14., 13:05
zavarosabb vagy fiam mint a Duna (csatorna)
2007. március 14., 15:59
Attila, örökség. Az átkosban is kirakták aug. 20-án a nemzeti színű mellé a vörös zászlókat.
A benzinkút-hálózat píárosa meg emlékezett rá…
Az viszont megdöbbentő, reménykedve hogy rosszul értettelek, hogy neked 1848 évfordulója “kvázi magánügy”.
Ez nagyon durva lenne így…
A múlt héten jártam Bukarestben. Elsoroljam neked, hány helyen láttam EU és román zászlót együtt???
2007. március 14., 17:09
Farkas,
a magánügyet úgy értettem, hogy a mi nemzeti magánügyünk és nem európai méretű, uniós évforduló.
Bukarestre is gondoltam, amikor az uniós zászlók teljesen értelmetlen használatát akartam szóvá tenni…
2007. március 14., 18:38
Köszönöm, hogy nem kellett csalódnom benned!
Ilyen formában viszont jogos a kérdésed!!! De ne várj sokat, ma Magyarországon újra a házmesteriku az általános műveltségi szint.
Tudod, hány nemzetieskedő ünnepségen lehet például az olasz zászlót látni..?!
2007. március 15., 04:27
ez a zászló-mánia nagyon jellenző kelet-európára. azért engem is érdekelne, mit keres ilyenkor kitéve (hacsak nem az a célja, hogy a közös-európatudatot fejlessze), mert ahogy egy barátom megjegyezte (mikor rákérdeztek, hogy ő szászként hol ünnepli március 15.-ét), az osztrákoknak pl. ez nem is olyan nagy ünnep
2007. március 15., 10:25
Azért kicsit árnyaltabb a dolog, gyerekek.
Tudom, hogy nagy divat manapság az euroszkepticizmus, és még nagyobb, hogy az EU-identitástudatunkat a (magyar) nemzettudat rovására fogjuk fel, de azokat az eszméket, amiket tudatosan és rendszerezve először 48-ban jelentettünk ki, ma az EU nagyrészben legalábbis képviseli. És mért ne lenne az osztrákoknak is ünnep a szabadság, egyenlőség és nemzeti függetlenség ünnepe?! Rég volt 48, nagyon rég. Azóta azért kissé más lett a viszony „sógorékkal”…
Amúgy egy dolog:
Valamilyen Dél-amerikai témájú romantikus regényben olvastam, hogy minél pompázatosabb az ünneplés, a tűzijáték, és a dobpergés, annál inkább üresedik a nemzet lelke és közeli a vég.
Nos, én ezt a zászlók mennyiségére és a zászlólengetés frekvenciájára is kiterjeszteném…
2007. március 15., 11:20
Igen, akkor ahogy ezt a napokban a Henri Coanda reptéren láttam, Romániának már nem sok lehet hátra…
Mivel én nem szeretek igen műveltnek mutatkozni, ezúton kérem, magyarázza meg nekem valaki, hogy ki volt ez az úr, akiről a keresztségben e nevet kapta ez a romaeroport?
De ha Kesztió ebbe is beleszövi orbánt, komolyan mondom, a kardomba dőlök…
2007. március 15., 11:31
T. Attila! Kérlek nézd el nekem, hogy egy ismerős nevű, igaz ember írásaiból idéznék kicsit hosszabban! Köszönöm jóindulatodat!
“Negyvennyolc csillaga
Petőfi fénylő csillagnak látta 1848-at. A szabadság és a nemzeti önrendelkezés, a Habsburg Bécstől való függetlenedés vezérlő csillaga volt ez a márciusi ifjaknak. Történelmünkben már Bocskai és Rákóczi szabadságharcában is együtt állt célként a szabadság kor szerint lehetséges és kívánatos rendjének kivívása és mindenekelőtt a nemzet függetlenségének a követelménye az idegen hatalommal szemben. Negyvennyolc márciusának vértelen forradalma volt ennek az évszázados törekvésnek a kiteljesedése. Úgy érkezett ez a forradalom, mint valami természeti jelenség – bár hosszú érlelődés és a reformkori előkészítés nyomán – mégis kiszámíthatatlanul, hatalmas és fékezhetetlen áradással.
Így érkeznek a forradalmak mindig, s úgy teremtik a csodát, hogy amit a népek reggel még nem is álmodhattak, az estére már történelem lett, és megváltoztatta az életet, a gondolkodást, az érzületet. Mi magunk is megváltozunk ezekben a történelmi pillanatokban, megemelkedik bennünk a lélek, kicsinyes nyavalyák, félelmek tűnnek el az életünkből egyik pillanatról a másikra, a csodatétel mámorában, a forradalmi lázban önmagunk fölé növünk embertársainkkal, nemzetünkkel, a felkelő néppel együtt. Nagy történelmi tanulság lehetne az önkényuralmak politikusainak ugyanakkor, hogy elnyomó gépezetük, rettegett terrorszervezeteik úgy szóródnak szét mindig e forradalmi pillanatokban, mintha sose lettek volna, holott még tegnap népeket, emberek millióit terrorizáltak.
A felszabadulás mámora és a forradalmi láz
Így volt ez 1848. márciusa után több, mint száz évvel, a magyarság másik nagy forradalmában, 1956. októberében is. Emlékezzünk rá, hogyan áradt szét órák alatt a forradalmi láz, milyen erővel ragadta magával a szíveket a felszabadulás mámora! A rettegett hatalmi szervezet, az ÁVH szinte köddé lett, tagjai pánikban igyekeztek kivetkőzni és menekülni, a rendőrség megbénult, katonák álltak a forradalom mellé. És még 23-án este megfordult a világ, győzött a forradalom!
Nekünk a 19. és a 20. század egy-egy szép, tiszta, azonos eszmékben és vágyakban gyökerező forradalmat hozott. Mindkettő győzött, és mindkettő folytatása lett a ránk kényszerített véres szabadságharc, amit az után csak nemzetközi katonai erők intervenciójával lehetett leverni. De leverték, és kegyetlenül meg is torolták, hosszú évtizedekre beültetve megint a szívekbe minden forradalmi megmozdulás reménytelenségét.
A forradalmi elszántság hervadása
Ezzel a tudattal, ezekkel az emlékekkel érkezett el a magyarság a huszadik század végére, amikor megint megdobbantak a szívek, és megint megmozdultunk. Ám ez a mozdulás – bár rendszerváltó tartalmában forradalmi volt – nem volt, nem is lehetett kibontakozásában forradalom. Negyvennyolc és Ötvenhat elszántsága elsápadt és elhervadt bennünk, mert a magyarságnak meg kellett tapasztalnia, hogy minden forradalmunkban és szabadságharcunkban magunkra maradunk a nemzetközi érdekszövetségekkel és hadseregekkel szemben.
Ezért is volt felháborító a rendszerváltás során elhíresült mondat: “Tetszettek volna forradalmat csinálni.” Mintha nem lehetett volna tudni, hogy a forradalmakat nem lehet “csinálni”, legfeljebb a puccsokat, mert az idők vagy megérlelik és kikövetelik egy néptől, vagy sem. A kádári puha diktatúra évtizedei rendszerváltást érleltek ugyan, de véráldozatot követelő forradalmi indulatokat nem. Aki ezt akkor nem értette meg, vagy nem érezte az idegrostjaiban, annak nem sok érzéke lehetett a magyarság helyzetéhez, természetéhez és történelméhez. Ezen kívül cinikus is volt ez a mondat, mert a kívülálló szólt belőle, aki már jó előre mentséget vélt találni a kisebb-nagyobb árulásokra, országvesztő paktumokra és megalkuvásokra.
A Deák Ferenc utáni második kiegyezéses nemzedék magatartása köszön vissza ebben a mondatban, amely érvényesülése érdekében feladta Negyvennyolc eszméit és erkölcsét, megrendítve a magyarságot hitében, erkölcseiben és történelmi tudatában.
Nem tetszettünk hát forradalmat csinálni
Nem tetszettünk hát forradalmat csinálni, mert nem tetszett a magyar népnek megint vágóhídra menni másokért. Abban is biztosak lehetünk, hogy eredeti céljainkat akkor is elárulták volna a nemzetközi érdekek oltárán, ha akármennyi magyar vér folyik is el egy rosszkor és rosszul induló fegyveres felkelésben a nyolcvanas évek végén. Azt azonban ne gondolja senki, hogy az a negyvennyolcas csillag már nincs is az égen. Ott volt az, és megújulva felragyogott 1956-ban, ott van most is, és ha úgy hozzák az idők, ha azt érleli a sorsunk, új fénnyel, megújult erővel fel fog ragyogni ismét.
Bíró Zoltán irodalomtörténész “
2007. március 15., 11:32
Bocs a forrás: Magyar Hírlap
2007. március 15., 13:44
Farkas,
Henri Coandă az egyik legismertebb román mérnök, bizonyítottan ő szerkesztett a világon először(!) lökhajtásos repülőgépet.
http://labor.transindex.ro/?cikk=4397
A legenda szerint véletlenül jött rá az elvre, de ez igaz Bánki Donátra, Alexander Graham Bellre, és még sokakra is. Úgyhogy a románság méltán lehet büszke rá.
2007. március 15., 13:55
Köszönöm, egy lyukkal kevesebb a műveltségemen.
Válaszolsz még egy kérdésre?
Tavaly te LC nicken osztottad (mellesleg kiváló szakszerűséggel) az észt a prog.hu-n.
Ugye, akkor az nyilvánvaló, hogy az L.C nickhez az ég egy adta világon semmi közöd???
2007. március 15., 14:28
„Tavaly te LC nicken osztottad (mellesleg kiváló szakszerűséggel) az észt a prog.hu-n.”
Kedves Farkas,
megáll az ész, amiről azt állítod, hogy a prog.hu-n osztottam. Honnan az ördögből szedsz elő ilyesmit?! Most, először – azaz tőled – hallottam a prog.hu-ról!!!
Remélem, hogy az általam idézett cikk alatti aláírás mostmár egyértelművé teszi, ki vagyok, mi vagyok, azonkívül becsületszavamat adom, hogy a (trans)indexen eddig eleinte a saját nevemet, utána kizárólag a kesztiót használtam, s ezzel a párhuzamos nickek stupid témáját lezártnak tekintem.
2007. március 15., 14:36
Valami gond van, moderálódik az egyik hozzászólásom, gondolom, a rendszer hibája miatt, vagy lehet azért, mert idegen linkre hivatkozom.
Emiatt sajnos félreérthető az előző üzenetem.
2007. március 15., 14:38
Kedves Farkas, Shalom, Ignotus, Tiborc és a többiek!
Nem szeretnék szerénytelennek mutatkozni előttetek, de melegen ajánlanám figyelmetekbe az alábbi írást.
http://reply.transindex.ro/?cikk=19
Annak illusztrálásaképpen, hogy lehet – és kell – civilizáltan, a rablóbandázás, nemzetárulózás, aljasozás és a politikai gicss fegyvertárának más eszközeit mellőzve bírálni egy, a szerzővel – elvileg legalábbis – „ugyanabba a szekértáborba tartozó” szervezetet:
az RMDSZ-t.
Eltérően Bayer Zsolt markó Bélához címzett nylít levelétől (pl. a erdély.ma honlapon).
A két írás között elvileg akár gondolati rokonságot is fel lehetne fedezni, de ez utóbbi nyálas, ugyanakkor gyűlölettől fröcskölő stílusa, valamint primitív, fellengzős közhelyektől hemzsegő nyelvezete nemhogy egy sajtóetikai vizsga, de egy érettségi próbatételét sem állná ki…
2007. március 15., 14:39
Ok, az idegen link volt a gond, a spamszűrő gondolom beleakadt. Attila, kérlek, az összes moderálás alatt álló hozzászólásomat töröld, mert mostmár semmi szükség rájuk! Kösz!
2007. március 15., 16:20
„A szezon, meg a fazon nem ugyanaz” bar hasonlít a hangzása.
Először is, én nem vagyok „kesztió”. Bizonyítani nem is tudom, de nem is akarom. Megjegyzem azonban zárójelben, hogy aki tud olvasni, érezheti a kettőnk közötti stílusbeli, formai különbséget.
Másodszor pedig, én nem írtam eddig sem az említett honlapon, sem máshol.
Az a benyomásom, nagy káosz uralkodik valakinek a fejében(vagy csak a szokásos összeesküvés elmélet?)…
2007. március 15., 18:04
Hogy beindultatok egy cseppnyi iróniára….
A szmájlit biztosan véletlenül nem vettétek észre…
Egyébként tudomásul vettem. Csak feltűnt, hogy eddig fél tucatnyian róttak met ezeken az oldalakon a tudathasadásodért.
De ha nem, nem.
2007. március 15., 18:04
meg
2007. március 15., 18:21
L.C, te meg egy nyálcsorgató pedofil, egy pederaszta kéjgyilkos vagy!
Hogy miért mondom?
Ugyanolyan alappal, mint ahogy te vádolsz itt gyűlölködéssel többünket.
Vagyis mindenféle ok nélkül. Egyik se igaz, másik se!
Úgyhogy javaslom, nézz bele abba az arisztokratikus, túlművelt lelkedbe, és próbálj megbarátkozni a gondolattal, hogy a Föld bolygón élnek olyan emberek is, akiknek a világa nem kezdődik és végződik a számok birodalma határainál, és a horizontjuk is sokkal messzebb van, mint az monitor pereme, vagy az íróasztal széle!
Emiatt pedig a nézőpontjuk, és ennélfogva a véleményük gyökeresen eltérhet a tiédtől. És mivel tudtommal te sem vagy az egyetlen isteni bölcsesség letéteményese (még ha időnként úgy is viselkedsz), még az is előfordulhat egyszer – egyszer, hogy nincs igazad…
És ha hiszed ha nem, ezeket a szavakat sem gyűlöletből írtam…
2007. március 15., 18:25
Ajánlanám figyelmedbe:
“Sólyom gyalog ment a Parlamentbe – őt nem fütyülték ki
2007. március 15. 14:38
MNO
Sólyom László köztársasági elnök csütörtökön kora délután ellátogatott A szabadság 12 pontja című rendezvényre a Lánchídon, ahonnan gyalog ment a Parlamentbe, a Kossuth- és Széchenyi-díjak átadására. Incidens nem történt.
Sólyom Lászlónak a forradalmi nap eseményeit felidéző történelmi játszóház egy-egy állomásán a Landerer és Heckenast Nyomda által kinyomtatott Nemzeti dal egy példányát nyújtották át, illetve kokárdát tűztek a zakójára….”
2007. március 15., 18:45
Végül:
“Egy marxista megközelítésű, rendkívül megosztó álláspont szerint jelenleg lényegében a tehetséges, pragmatikus zsidó származású középosztály vívja élet-halál harcát a tehetségtelen, gőgös és sértett magyar nemzeti, keresztény középosztály ellen. (168 óra, 2007. február 1. 16-17. oldal) E viták érintettjeiként és esetleges résztvevőiként szeretnénk már most világossá tenni az álláspontunkat: nem vagyunk antiszemiták, de nem vagyunk filoszemiták sem. Mi az egyetemes magyarság, és a magyar nemzeti kultúra fennmaradásának ügyét kívánjuk szolgálni. Ezért, a határainkon túl élő magyarok számára követeljük a magyar állampolgárság azonnali megadását. A megélhetési antifasiszták provokációira nem kívánunk reagálni.
Magyarország jövőjét jelenleg a haladó, progresszív baloldaliságra hivatkozó félművelt, újgazdag érdekcsoportok, és az ezek által eltartott értelmiségi klientúra veszélyezteti. Azok, akik a társadalmi és a gazdasági folyamatokról szóló tudományos vitákban – más eszközük nem lévén – végső érvként hivatkoznak a nem létező antiszemita és soviniszta fenyegetettségre. Tényeken alapuló érdemi vitákat szeretnénk.
A demokratikus, jobboldali Magyarország képviselőiként határozottan kiállunk
– az általunk magasabb rendűnek vélt – keresztény és polgári eredetű jobboldali értékrend mellett. Hívószavaink: család, nemzet, szolidaritás, hit, munka, méltóság, rend és folyamatosság. Ugyanakkor demokrataként elismerjük bárki jogát arra, hogy az általunk vallottakat vitassa, vagy tagadja.
2007. március 15-én
Tóth Gy. László, politológus, publicista”
2007. március 16., 14:45
Farkas: úgy sem érti. Saját magából kiindulva minősít másokat. Zártlánc…
Kesztió: Ha képes lennél arra, hogy ne Bayer után ítéld meg a jobboldalt, úgy elkerülhetnéd azt a szégyent, hogy a neoliberálisokat (köztük téged) mondjuk Eörsi Mátyás után ítéljenek meg!
Magyar zászló: ha majd eltölt valaki 2 évet egy huzamban pl. Ausztráliában, akkor tudja meg, mit jelent a piros-fehér-zöld lobogónak még a látványa is.
2007. március 17., 06:26
Nekem az jutott eszembe, hogy előbb-utóbb Európában is kitalálnak valami európai összünnepet, azaz július 4.-ét európai kiadásban. Tehát elvileg eggyel nőni fog a munkaszüneti napok száma. Na de mi lesz akkor, amikor az összeurópai gazdasági térben, mondjuk egy internetes értékesítéssel-kereskedelemmel foglalkozó magyar cég befut és a holland vásárló márc.15-én fogja a rendelését feladni, amelyet illene mondjuk 1 napon belül teljesíteni? ,,Ünnep miatt zárva” elég rosszul néz ki az interneten.
2007. március 17., 10:11
Talán mindegyik ország tiszteletben tartja majd a másik ünnepeit, és ezt még a kereskedelem Profit Istene is kegyesen elnézi majd…
Mint ahogy ez már mai is történik. Jó pár közös ünnepnap van, s még több eltérő. Nem tudok ezzel kapcsolatos komoly problémákról…
2007. március 17., 13:53
Zoli,
Az ünnepek kölcsönös betartásának a kultúrája már régóta működik, sőt szigorúan tiszteletben tartandó nemzetközi kereskedelemben, ahogy Shalom is mondja, aggodalomra nincs ok.
Shalom,
Bizisten nem tudtam, hogy Bayer a jobboldal számára sem szalonképes figura, úgyhogy elnézést (hallottam hírét, de ténylegesen most olvasok először tőle), ha ezzel megbántottam valakit, de tiszta véletlenül semmi utalást nem tettem arra, hogy Bayert esetleg a jobboldal reprezentatív figurájának tartanám…
(Amúgy, csak zárójelben, elvártam volna, hogy inkább az írásomat kommentáld, ne a Bayeres megjegyzást. )
2007. március 17., 16:12
Aztán ki is tört volna a csihar, ha azt a zárójelest nem írod oda. Végre lett volna legalább EGY full korrekt beírásod…
(Akkor én is zárójelben: olvastam valami Bíró Zoltán írását, amin roppant elcsodálkoztam. Egészen úgy hangzott, mintha,… Lehet, hogy igazad van, ezt én innen nem tudom érdemben megítélni, és nem akarok 500 km-ről pápább lenni a pápánál. De arra mérget veszek, hogy írásod következtében úgy rúgnak ki páros lábbal az RMDSZ-ből, hogy tán még a szökési sebességet is eléred…)
Bayer. Ő egy sértett ember. Vagy írhatnám úgy is, mentálisan sérült. Ugyanolyan fóbiái vannak, mint a te zorbán-fóbiád. Csak nincs olyan kifinomult stílusa, mint neked.
Ennek következtében akkor is elítélik, amikor lényegében igaza lenne, már pusztán hangneme miatt is.
Szvsz 2002-ben a panelprolizással ő nyerte meg a maszop-szadesznek a választásokat.
De hogy megtartsuk a balanszot: a másik oldalon is vannak ugyanilyenek. Stílben és mondanivalóban. Dési János, Tóta W. Árpád, stb.
Konklúzió: a hülyeség pártfüggetlen!
2012. február 29., 19:38
Good day! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could locate a captcha plugin for my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having problems finding one? Thanks a lot!
2012. március 1., 00:07
work very, very, very well and about 80 methods that work good and about 30 methods to make a little bit of money online. I will share with you all these methods! Because i want to explain all the methods very good, i put them all in to a collection of ebooks. You can download this for free IF you promise me to help me and spread the word online! So tell all your friends and family about it and tell them to do the same! I want to see a change in the worlds, its time we earn money and not only the guru’s. You can download these very well hidden secrets for free here; http://urly.nl/realonlinesecrets
2012. március 1., 01:30
Hey This isnt to bad, i am browing your blog now and want to say Thanks for taking your time to write this
2012. március 1., 01:45
Thing you are talking about seems sensible. Yet, think about this, let’s say you included a little more? I mean, I do not want to teach how you can write your blog, however if you actually added more stuff which could grab peoples focus? Just simply as a video clip or a image or maybe 2 to obtain people interested about what you mentioned.